Er du administrator for en boligforening, et boligselskab eller i gang med nybyggeri?
Dine fordele med TDC NET Fiber
Fremtidssikring af boligen
Skal du sælge din bolig en dag? Så husk, at boligkøbere forventer en hurtig og stabil forbindelse til hverdagens stigende behov for digitale løsninger.
Lynhurtigt internet
Du får op til 1000 Mbit nu – og mulighed for endnu mere hastighed til hjemmets intelligente teknologi i fremtiden.
Frit valg af udbyder
TDC NET giver dig tilslutningen til fibernettet. Abonnementer på internet, tv og telefoni lader vi andre om. Og du har frit valg til at vælge netop den udbyder, du ønsker.
Det får du med en fibertilslutning
Vi ruller fiber ud til store områder af Danmark. Og hvis du bor i et af de områder, lægger vi fiber ind i din bolig. Med vores fiber får du en lynhurtig, sikker og stabil forbindelse. Og du kan frit vælge en udbyder, som leverer internet, tv og telefoni alt efter dine behov. Du kan finde et overblik over udbydere her.
I nogle tilfælde kommer vi ud og graver fiberkabler ned i vejen. I andre tilfælde er vores fiber allerede i jorden på din vej. I begge tilfælde fører vi fiberen fra vejen og ind til din bolig, etablerer en udvendig boks og installerer et fiberstik inde i din bolig.
Sådan foregår det
Vi lægger fibernet i jorden
Vi graver fiberkablerne ned i vejen og hen til de ejendomme, der skal tilsluttes. Bagefter rydder vi selvfølgelig op efter os.
Vi kommer på besøg
Når vi er klar til at tilslutte din adresse til fibernettet, skriver vi til dig for at fortælle, hvornår vores fibertekniker har mulighed for at komme på besøg.
Du får et fiberstik i din bolig
Nu kan du bruge din fibertilslutning
Spørgsmål og svar
- Jeg vil gerne have lagt fiber ind. Hvordan bestiller jeg?
Når vi lægger fiber i et område, sender vi et brev til alle de adresser, som kan blive tilsluttet. Du kan tjekke, om du kan få fiber her.
- Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder min bestilling til at få lagt fiber ind?
Du kan fortryde din bestilling indtil dagen før, vi går i gang med arbejdet. Giv os besked hurtigst muligt, hvis du vil fortryde din bestilling. Vi sidder klar ved telefonerne mandag til torsdag fra 8 til 16, og fredag til 15:30 på 7010 0060.
- I skriver i annoncer og på Facebook, at I lægger fiber i mit område. Men når jeg taster min adresse på jeres hjemmeside, får jeg at vide, at jeg ikke kan få det. Hvordan kan det være?
Når vi lægger fiber i et område, sender vi et brev til alle adresserne. Så har du ikke modtaget et brev fra os, bor du uden for det område, vi lægger fiberkabler. Vi udvider dog løbende med nye områder, som bl.a. er udvalgt efter, hvor mange der ønsker, at vi lægger fiber ind hos dem. Du kan vise din interesse for fiber ved at indtaste din adresse her. Så giver vi dig besked, når vi når til din adresse.
- Hvor lang tid tager det at få min bolig tilsluttet fiber?
For at få lagt fiber ind i din bolig skal du have abonnement på internet, tv eller telefon fra en udbyder, du selv vælger. Det er udbyderen, som kan fortælle dig, hvor lang tid det tager at tilslutte din bolig til fiber. Kontakt derfor din udbyder for at høre mere.
- Hvordan foregår tilslutningen til fiber?
Få et overblik over, hvordan det typisk foregår, når din bolig skal tilsluttes fiber.