Få svar på dine spørgsmål om fiber
Find de oftest stillede spørgsmål ved at klikke på det relevante emne. Finder du ikke svar på dit spørgsmål, kan du nemt kontakte os via kontaktformularen.
Kontakt os
Har du spørgsmål til din fibertilslutning, er du velkommen til at kontakte os. Udfyld formularen herunder eller ring til tlf: 7010 3000
Spørgsmål i forbindelse med bestilling
- Jeg vil gerne have fibernet på min adresse. Hvordan bestiller jeg?
Når vi lægger fiber i et område, sender vi brev til alle de adresser, som kan blive tilsluttet. Du kan tjekke, om du kan få fiber på tdcnet.dk/fiber.
Får du besked om at du ikke kan få fiber på din adresse, kan du skrive dig op på vores interesseliste. På den måde kan vi nemt se, om interessen for fiber i dit område er høj, og samtidig kan vi informere dig, hvis din adresse en dag kan tilsluttes.
- Når jeg søger på min adresse, får jeg at vide, at jeg kan få fiber, men andre steder får jeg at vide, at det kan jeg ikke. Hvad er det rigtige?
Vi forstår godt, at det kan forvirre, når du får modstridende oplysninger.
Ring gerne til os eller kontakt os via vores kontaktformular, så undersøger vi forholdene på din adresse.
- Jeg ejer ikke min bolig. Kan jeg bestille fiber?
Ejeren af boligen skal være indforstået med, at vi lægger fiber ind til adressen. Er der ikke godkendelse fra ejeren, kan vi ikke etablere tilslutningen. Derfor skal du sikre dig en mundtlig aftale inden du bestiller.
- Jeg bor i en forening som gerne vil have fiber. Hvad kan jeg gøre?
Du skal udfylde vores interesse formular på vores hjemmeside, hvis du som forening, eller som beboer i en forening, ønsker at få lagt fiber ind. Herefter vil vi tage kontakt til dig/jer med de muligheder, der er for at få etableret fiber.
- Jeg ved, at der er fiber tæt på min adresse, men når jeg vil bestille, skal jeg betale for det. Hvorfor og hvad bestemmer prisen?
Der kan være særlige forhold ved din adresse, der kan afgøre, om det er muligt at forbinde din adresse til fibernettet. Det kan være forbundet med omkostninger, og der vil være forskellige faktorer, der kan afgøre prisen.
Du kan være med til at synliggøre interessen for fibernet i dit nabolag ved at tilmelde dig interesselisten. Du tilmelder dig ved at indtaste din adresse. Jo flere i et område, der er interesserede i fiber fra os, jo større er sandsynligheden for at vi etablerer fiber i dit område.
Du kan også ringe til din internetudbyder for at høre mere om dine muligheder, lige nu og her. - Jeg har ikke fået svar på spørgsmål vedrørende bestilling
Hvis du ikke har fundet svar på dit spørgsmål vedrørende bestilling, er du meget velkommen til at kontakte os direkte.
Du kan skrive til os via vores kontaktformular på vores hjemmeside, og vi vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt. Alternativt kan du ringe til vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig med dine specifikke spørgsmål.
Vi er her for at sikre, at du får den information, du har brug for.
Spørgsmål og svar vedrørende installation
- Hvor lang tid tager det at få min bolig tilsluttet til fiber?
Det er meget forskelligt og afhænger af en masse faktorer. I langt de fleste tilfælde forbinder vi adresser indenfor en tidshorisont på 4-6 måneder, hvis de er en del af de områder, hvor vi udruller fiber.
Udruller vi ikke fiber i dit nabolag, kan du række ud til en valgfri internetudbyder, så kan de vejlede dig om mulighederne for fiber på din adresse. - Jeg er flyttet ind på en adresse, hvor den tidligere ejer har sagt nej til tilbud om fiber fra TDC NET. Hvordan kommer jeg på fibernettet?
Hvis den tidligere ejer på din adresse, har takket nej til TDC NET Fiber, vil vi meget gerne undersøge, hvad det kræver, at du kan blive tilsluttet fibernettet.
Du er velkommen til at skrive til os via kontaktformularen, så undersøger vi det nærmere. Du kan også ringe til din foretrukne udbyder, og høre, hvad de kan tilbyde dig.
- Jeg kan ikke få placeret fiberboksen, hvor jeg havde forestillet mig. Hvordan kan det være?
Der er en række betingelser, der skal være opfyldt, for at vi kan sætte en fiberboks op – og det vil i nogle tilfælde betyde, at det ikke er muligt at vælge selv.
I nogle tilfælde kan det lade sig gøre, men vil kræve en meromkostning. Det ville du kunne drøfte med den installerende tekniker.
- Jeg er ikke tilfreds med retableringen af fortovet ved mig efter besøg af gravemaskiner. Hvad gør jeg?
Vi gør vores bedste for at efterlade områder, som da vi ankom. Skulle der være tilfælde, hvor det ikke er gjort tilfredsstillende, må du gerne skrive til os via kontaktformularen. Vedhæft gerne adresse samt billeder af stedet, hvor det ikke er etableret tilfredsstillende.
- Jeg har ikke fået svar på spørgsmål vedrørende installation
Hvis du ikke har fundet svar på dit spørgsmål vedrørende installation, er du meget velkommen til at kontakte os direkte.
Du kan skrive til os via vores kontaktformular på vores hjemmeside, og vi vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt. Alternativt kan du ringe til vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig med dine specifikke spørgsmål.
Vi er her for at sikre, at du får den information, du har brug for.
Aktivering spørgsmål og svar
- Hvor skal jeg købe mit internet abonnement, hvis jeg har fibernet fra TDC NET?
Vores fibernet er åbent for alle. Det betyder, at du har frit valg af udbyder. Vil du vide mere om, hvilke udbydere, der tilbyder abonnement på vores fibernet, kan du se mere her: Udbydere.
I TDC NET sælger vi ikke abonnementer. Det lader vi andre om. Vi fokuserer på at udvide og styrke Danmarks digitale infrastruktur.
- Der er dukket en tekniker uanmeldt op på min adresse. Hvorfor? Og hvordan sikrer jeg mig, at de kommer fra TDC NET?
Nogle gange er det muligt for os at fejlrette, uden du er hjemme på adressen. Det kaldes forebyggende fejlretning. Det betyder, at du godt kan se en tekniker, der ikke har meldt sin ankomst. De vil altid have arbejdstøj på med tydelig indikation på at de er fra TDC NET. Er du i tvivl om et teknikerbesøg ved din adresse, så ring til os på 7010 0060.
Du kan læse mere om forebyggende fejlretning her: TDC NET-teknikere, der banker på din dør, er den ægte vare. - På Facebook ser jeg annoncer om at der er fiber i mit område, men når jeg indtaster min adresse, kan jeg ikke bestille det. Hvorfor?
Når vi opsætter annoncer på Facebook, kan vi ikke målrette dem på adresseniveau, men vil nå ud til større områder. Derfor kan du godt se vores annoncer på sociale medier, selvom der kan være forhold på din adresse, der gør, at vi ikke kan tilslutte din adresse til fiber.
Du kan kontakte din foretrukne udbyder, for at høre, om det er muligt at få dig på fibernettet, og hvad det kræver.
Du kan også indtaste din adresse i adressesøgeren og skrive dig op til vores nyhedsbrev for at tilkendegive din interesse for fiber. Så kan vi nemt identificere områder med stor interesse for fiber.
- Jeg har ikke fået svar på spørgsmål vedrørende aktivering
Hvis du ikke har fundet svar på dit spørgsmål vedrørende aktivering, er du meget velkommen til at kontakte os direkte.
Du kan skrive til os via vores kontaktformular på vores hjemmeside, og vi vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt. Alternativt kan du ringe til vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig med dine specifikke spørgsmål.
Vi er her for at sikre, at du får den information, du har brug for.