Skal du bygge eller renovere?
”Anlæg Visitering” er vores afdeling for bygherrer og borgere, der skal udføre arbejde, som kan påvirke TDC NETs kobber-, fiber- og/eller coaxnet. Det kunne for eksempel være vejforlægning, bygningsrenoveringer og flytning af vores skabe eller standere.
Læs mere om Retninglinjer for gravearbejde her
Selvbetjening
Se de mest hyppige spørgsmål her inden du kontakter os igennem en af disse formularer.
Bestil kabelplan
Har du brug for kabelplaner, kan du bestille dem hos os via linket herunder.
Skal du have påvist kabler, kan du ringe til os på 70 12 21 10 tast 1.
Påvisning vil normalt resultere i en regning.
Kabelovergravning
Har du gravet et kabel over? Klik herunder for at anmelde skaden i formularen.
Husk at skrive firmaadressen på den, der har forvoldt skaden i afsnittet Skadevolder.
Dræn eller Kloakskader
Er der opstået en skade på kloak eller dræn i relation til TDC NETs kabler/rør?
Tag kontakt til TDC NETs Projektcenter på email anl_visitering@tdc.dk og medsend alt relevant dokumentation, herunder præcis placering på et kort og billeder af TDC NETs rør og kabler.
Kontakt Anlæg Visitering
Kontakt Anlæg Visitering på 70 12 21 10, tast 3. Du kan også kontakte os via formularen nedenfor. Vær opmærksom på, at der vil blive sendt en emailkvittering med oplysninger fra denne formular til din oplyste kontaktmail.
Spørgsmål
og svar
- Jeg skal have facaderenoveret/lavet facadearbejde, men jeres ledninger er i vejen. Hvad skal jeg gøre i forhold til ledningerne?
Før arbejdet går i gang, skal du kontakte os. Det kan du gøre ved at udfylde blanketten ”Renovering af bygning” her.
- Jeg skal have flyttet et TDC NET-skab. Kan jeg få det flyttet, og koster det noget?
Vi kan flytte skabet for dig. Du får et tilbud på flytningen, så du kan se, hvad det koster, inden vi går i gang. Udfyld blanketten ”Flytning af skab/stander” her.
- Jeg har en gammel fordeler fra ”fastnettiden” siddende. Den vil jeg gerne have fjernet. Kan det lade sig gøre?
Ja, det kan det. Du skal bare udfylde blanketten ”Renovering af bygning” her.
- Kan jeg bestille flytning af min fiberboks hos jer?
Det kommer an på, om der er en aktiv fiberforbindelse til fiberboksen, dvs. om du får internet via boksen. I så fald skal du henvende dig til din udbyder (der, hvor du har dit internetabonnement). Hvis der ikke er en aktiv forbindelse til fiberboksen, kan du udfylde blanketten ”Renovering af bygning” her.
- Jeg har fundet et kabel. Er det stadig aktivt eller i drift?
Det vil vi gerne have lov at undersøge. Send en mail til vores projektcenter, som vil tage sig af det, på anl_visitering@tdc.dk. Vedhæft gerne en tegning eller et billede med placering af kablet, og meget gerne et eller flere billeder af kablet, evt. med tekst på kablet.
- Der er blevet udrullet fiber fra TDC NET på min vej. Hvor kan jeg få mere at vide om det?
Du kan udfylde denne blanket. Du kan også ringe direkte til TDCNET Fiber på telefon 70100060 eller sende en mail til fiberfactorycustomersupport@tdc.dk