Privatlivspolitik
1. Om denne privatlivspolitik
TDC NET leverer kommunikationsinfrastruktur til hele Danmark. Vi udbygger og driver et fibernet, et kabel-tv net (COAX), det historiske kobbernet (DSL) og et mobilnet, som dækker en masse forskellige teknologier.
En lang række forskellige it- og telekommunikationsudbydere leverer internet og telefoni gennem vores net. Når du bruger en kommunikationstjeneste hos en udbyder som benytter TDC NETs infrastruktur, vil TDC NET derfor være nødt til at behandle dine personoplysninger for at kunne levere den pågældende tjeneste. På denne side finder du information om hvordan vi som dataansvarlig behandler dine oplysninger, og hvilke rettigheder du har.
2. Behandlingsaktiviteter
- Analyser og rapportering
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
TDC NET anvender personoplysninger til udarbejdelse af interne statistikker, analyser og rapporter til intern planlægning. Gennem udnyttelse af logistikinformation analyseres forretningens processor med formålet om optimering af drift og levering af højkvalitetsløsning fra TDC NET. De behandlede data anvendes blandt andet til prissætning, salg og strategi samt økonomi og budgettering.
Personoplysninger behandles efter legitim interesse, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra f.
Kategorier af personoplysninger
I forbindelse med analyser behandler vi følgende typer personoplysninger.Almindelige personoplysninger i form af:
• Kontaktoplysninger, herunder adresse, e-mail og tlf. nummer
• Kundeoplysninger, herunder kunde nr., IMEI nr. MAC adresse, Udstyrs model SIM kort, eSIM nr., Serie nr., Track & Trace nr., Transaction ID og Ordre historik
• Trafikdata
Til udarbejdelse af analyser sammenstilles oplysninger og gøres anonyme gennem aggregering.
Hvor dine personoplysninger stammer fra?
De oplysninger som vi behandler om dig, modtager vi direkte fra dig eller via vores samarbejdspartnere f.eks. Nuuday og Yousee. Vi behandler desuden oplysninger der generes automatisk ved anvendelsen af vores telenetværk.
Opbevaring af dine personoplysninger
De personoplysninger der anvendes til udarbejdelse af analyser og rapportering, slettes efter en periode på 5 år i henhold til Bogføringsloven.
Versionering
Senest ændring d. 28-10-2024
- Brugertilfredshedsundersøgelse
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
TDC NET arbejder for at forbedre kundeoplevelsen gennem din feedback. I forbindelse med tilfredshedsanalyser indsamler og behandler vi dine personoplysninger. Har du givet samtykke til deling af indholdet i din kundetilfredshedsanalyse, fra vores samarbejdspartnere, kan vi også modtage oplysninger der vedrører TDC NET.
Resultatet af tilfredshedsanalyserne anvendes med formålet om, at:
• Forbedre kommunikation, produkter, processer og service
• Optimere interne processer og systemer
• Uddanne medarbejdere
• Målrette oplevelsen og levere relevante services
• Vurdere fremtidig kundevækst
Data indsamles via brugertilfredsundersøgelser og tilhørende datapunkter, og behandles som udgangspunkt kun med dit samtykke, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra a. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke.
Kategorier af personoplysninger
I brugertilfredshedsundersøgelser hvor vi modtager svar direkte fra dig, og kundetilfredsanalyser hvor vi modtager oplysninger fra andre, indsamler vi og behandler følgende typer almindelige personoplysninger om dig:
• Kundenummer og LID-/ordrenummer
• Dine svar og feedbacks til os i brugertilfredshedsundersøgelserne
• Sags nummer, FiberInstallCode og ombooking
Vi gør opmærksom på at vi ikke ønsker at gemme følsomme personoplysninger indsamlet i forbindelse med brugertilfredshedsundersøgelser og øvrige kundetilfredshedsundersøgelser.
Hvor dine personoplysninger stammer fra?
Vi indsamler dine personoplysninger direkte fra dig i forbindelse med vores brugertilfredshedsundersøgelser, eller modtager dem fra vores samarbejdspartnere (Yousee og Nuuday), hvis du giver dit samtykke til deling af din kundetilfredshedsanalyse.
Derudover kan vi behandle oplysninger der er autogeneret i TDC NET der er nødvendig for at kunne gennemføre brugertilfredshedsundersøgelserne. Det er dog altid valgfrit om du vil deltage i en tilfredshedsundersøgelse.
Opbevaring af dine personoplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne opfylde de ovenfor anførte formål. Efter dataflet af kunde- og ordreidentifikation slettes persondata indenfor 7 dage, og ordredata aggregeres for at sikre at enkeltpersoner ikke kan identificeres.
Dine rettigheder
Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Hvis du ønsker at gøre dette, bedes du kontakte os. Vær opmærksom på, at tilbagetrækning af samtykke ikke påvirker lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykket, inden tilbagetrækningen. Vi vil sørge for at stoppe behandlingen af dine personoplysninger fra det tidspunkt, vi modtager din tilbagetrækning.
Versionering
Senest ændring d. 29-10-2024.
- Fejlretning
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi bruger dine personoplysninger til at foretage optimering, fejlsøgning og fejlretning af de kommunikationslinjer og netværksudstyr, vi leverer. Dette kan indebære måling af performance på linjen eller identificering af specifikke adresser, hvor der kan være behov for teknisk support.
Behandling af personoplysninger i forbindelse med optimering og fejlretning af kommunikationslinjer og netværksudstyr udføres i samfundets interesse i henhold til GDPR art. 6, stk. 1, litra e, for at varetage TDC NETs forsyningspligt, jf. Telelovens § 14, stk. 2.
Kategorier af personoplysninger
Vi behandler følgende typer af personoplysninger:
• Navn og adresse
• Kontaktoplysninger, mobil nr. og e-mail
• Teknisk information, herunder IP-adresser, IMEI-nummer, SIM kort og andre teknologiske adresser
• Performance data og signalstyrke data
Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi deler dine personoplysninger kun med relevante modtagere, der er involveret i fejlretning og vedligeholdelse af infrastrukturen.
Dette omfatter:
• Underentreprenører, som hjælper med fejlsøgning og fejlretning, herunder Dansk Kabel TV
• Oplysninger kan deles med din Service Provider til orientering om fejlrettelse
Som udgangspunkt behandler TDC NET personoplysninger inden for EU/EØS-området. Dog kan det være nødvendigt at overføre disse oplysninger til lande uden for EU/EØS, for eksempel i forbindelse med IT-tjenester. I tilfælde hvor tredjelandet ikke er anerkendt som sikkert af EU-Kommissionen, vil TDC NET tage skridt til at sikre et passende databeskyttelsesniveau ved at indgå aftaler med modtagerne. Dette gøres ofte gennem EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser, som er skabt for at beskytte personoplysninger ved overførsel til usikre tredjelande.
Hvor dine oplysninger stammer fra
Vi indsamler dine personoplysninger fra følgende kilder:
• Direkte fra dig i forbindelse med supportanmodninger • Automatisk genererede data fra vores netværk og dine enheder
• Oplysninger modtaget fra din kommunikationsudbyder
Opbevaring af dine oplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger så længe, det er nødvendigt for at udføre fejlsøgning og fejlretning, og for at eventuelle relaterede serviceaftaler kan opfyldes. Dernæst vil data blive opbevaret i en periode, hvor vi kan håndtere eventuelle opfølgende supportanmodninger, der er vurderet til 24 måneder i overensstemmelse med vores interne retningslinjer for dataopbevaring.
Versionering
Senest ændring d. 25-10-2024
- Levering af produkter og services
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne levere produkter og services til dig. Dette inkluderer levering og drift af vores produkter og tjenester, samt eventuel kommunikation med dig vedrørende disse. Eksempelvis kan det være nødvendigt at behandle dine personoplysninger for at foretage en søgning efter netteknologier på din adresse, planlægge opsætning af din fiberforbindelse og håndtere eventuelle klager i denne forbindelse.
Behandling af dine personoplysninger sker i forbindelse med levering af vores produkter og services, og anses for at være en del af vores legitime interesse, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra f.
Kategorier af personoplysninger
I forbindelse med levering af services og produkter behandler vi almindelige personoplysninger i form af:
• Kontaktoplysninger, herunder navn, kunde nr. telefonnummer, adresse • og e-mailadresse
• Betalingsinformationer
• Teknisk information, herunder IP-adresse, IMEI-nummer, SIM-kort og eSIM nummer
• Oplysninger om den kommunikationsudbyder, du benytter
Modtagere eller kategorier af modtagere
Det kan være nødvendigt for TDC NET at videregive dine personoplysninger til følgende type modtagere:
• Vores underentreprenører f.eks. Dansk Kabel TV, der hjælper os med at levere og drive produkter og tjenester
• Det netværk, som din kommunikationsudbyder bruger til at levere sine tjenester
• Andre tredjepartsleverandører, hvor det er nødvendigt for at levere produkterne eller tjenesterne
Hvor dine personoplysninger stammer fra
Vi indsamler personoplysninger direkte fra dig, når du kontakter os, bruger vores hjemmeside til at søge på vilkårlige netteknologier eller indgår en aftale med os. Vi kan også modtage personoplysninger fra din kommunikationsudbyder når vi leverer en service eller produkt i samarbejde med dem.
Når du bruger vores net, modtager vi et kontonummer eller en anden kode fra din tele- eller internetudbyder, som vi bruger til at registrere din brug af vores net. På den måde kan vi give din tele- eller internetudbyder de relevante oplysninger om din brug af vores net, som er nødvendige for at administrere dit abonnement og generere en regning til dig. Vi får også din adresse fra din udbyder, hvis du skal have adgang til et af vores faste net (Fiber/COAX eller DSL).
Hvis du skal have installeret en kommunikationsforbindelse på din adresse, indhenter vi desuden, hvis det er relevant, oplysninger fra offentligt tilgængelige registre, herunder Bygnings- og Boligregistret (BBR), Det Fælleskommunale Ejendomsregister (ESR), Statens Salgs- og Vurderingsregister (SVUR), Plansystem DK – Det Danske Plansystem, miniMAKS – Matrikulært System, Det Centrale Virksomhedsregister (CVR), Ledningsejerregistret (LER) og Danmarks Statistik (DST).
Hvis du måler hastigheden på din netforbindelse via https://www.speedtest.net/, modtager TDC NET desuden oplysninger herom fra virksomheden Ookla LLC.
Opbevaring af dine personoplysninger
Dine personoplysninger opbevares så længe, det er nødvendigt for at opfylde de ovenstående formål. Dette inkluderer opbevaring under varigheden af vores kontraktforhold samt i en periode derefter, hvor det måtte være nødvendigt i henhold til lovgivningen eller til vores legitime interesse (f.eks. for at håndtere eventuelle klager eller juridiske krav). Hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker mere information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores Privacy Compliance afdeling.
Versionering
Senest ændring d. 23-10-2024
- Lovgivningsmæssige forpligtigelser
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
TDC NET kan behandle dine personoplysninger for at opfylde vores lovgivningsmæssige forpligtelser, herunder videregivelse af oplysninger til politiet i forbindelse med deres efterforskning af kriminalitet.
Vi er i henhold til Retsplejelovens §786, pålagt at bistå politiet, som udgangspunkt efter retskendelse, ved at udlevere oplysninger om hvordan, hvornår og med hvem en person har kommunikeret, jf. Telelovens § 10 og GDPR art. 6, stk. 1, litra c.
Kategorier af personoplysninger
For at overholde vores lovgivningsmæssige forpligtigelser kan vi behandle følgende type oplysninger:
• Navn
• Adresse
• Kunde nr.
• LID og Line ID
• Masteoplysninger
• Teleoplysninger, herunder hvem der er kommunikeret med
Modtagere eller kategorier af modtagere
Oplysninger deles med myndigheder, der anmoder om oplysninger i forbindelse med efterforskning, særligt politiet.
Hvor dine personoplysninger stammer fra?
Vi kan ved anmodning om udlevering af oplysninger fra myndigheder i forbindelse med efterforskning modtage navn og adresse på den som oplysningerne vedrører. Oplysninger om kunde nr. og LID nr. er automatisk generet ved din anvendelse af vores netværk.
Opbevaring af dine personoplysninger
Informationer om aflytninger og overvågning, der skal sættes op for myndighederne, vil blive slettet når sagen lukkes eller data er delt med myndighederne.
Versionering
Senest ændring d. 25-10-2024
- Overvågning af lokationer
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
TDC NET behandler personoplysninger i forbindelse med tv-overvågning af lokationer der anvendes og udlejes af TDC NET.
Overvågningen foretages som led i udførelse af en legitim interesse med formålet om at sikre sikkerhedsmæssige og kriminalpræventive hensyn. Behandling af optagelser sker i overensstemmelse med tv-overvågningsloven.
Kategorier af personoplysninger
TV-overvågning af lokationer ejet og udlejet af TDC NET anses for at omfatte behandling af almindelige personoplysninger.
Modtagere eller kategorier af modtagere
I sjældne tilfælde kan optagelser foretaget i forbindelse med kriminalitetsforebyggende øjemed videregives, hvis den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke, hvis det følger af lov, eller hvis videregivelsen sker til politiet i forbindelse med opklaring af kriminalitet.
Hvor dine personoplysninger stammer fra?
Oplysninger generes automatisk ved tv-overvågning.
Opbevaring af dine personoplysninger
TDC NET sletter som hovedregel optagelser som stammer fra tv-overvågning efter 30-dage, men kan i særlige tilfælde opbevares i længere tid, hvis det er nødvendigt for et konkret formål eller dette er i overensstemmelse med tv-overvågningsloven.
Versionering
Senest ændring d. 29-10-2024
- Sikkerhed og hindring af misbrug
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger for at beskytte dig som bruger af vores netværk og tjenester mod sikkerhedstrusler, og for at forhindre misbrug eller uautoriseret adgang. Vi behandler derfor dine personoplysninger ud fra en legitime interesse, jf. GDPR art. 6, stk. 1 litra f.
Kategorier af personoplysninger
Almindelige personoplysninger i form af:
• Navn og adresse
• Telefonnr. og e-mail
• IP-adresser, LID ID og andre tekniske adresser
• Logningsdata og trafikdata
• Oplysninger om eventuelle sikkerhedshændelser
Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi kan, om nødvendigt, videregive dine oplysninger til følgende modtagere:
• Vores sikkerhedsteam og eksterne sikkerhedspartnere
• Myndigheder, hvis påkrævet ved lov
Hvor dine personoplysninger stammer fra?
Vi indsamler oplysninger direkte fra dig ved sikkerhedshændelser eller anmodninger om support. Vi kan også modtager oplysninger fra din kommunikationsudbyder
Til behandling af en sikkerhedshændelse kan vi anvende automatisk genererede data fra vores sikkerhedssystemer.
Som udgangspunkt behandler TDC NET personoplysninger inden for EU/EØS-området. Dog kan det være nødvendigt at overføre disse oplysninger til lande uden for EU/EØS, for eksempel i forbindelse med IT-tjenester.
I tilfælde hvor tredjelandet ikke er anerkendt som sikkert af EU-Kommissionen, vil TDC NET tage skridt til at sikre et passende databeskyttelsesniveau ved at indgå aftaler med modtagerne. Dette gøres ofte gennem EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser, som er skabt for at beskytte personoplysninger ved overførsel til usikre tredjelande.
Opbevaring af dine personoplysninger
Personoplysninger opbevares så længe, det er nødvendigt for at beskytte vores netværk og forhindre misbrug. For data relateret til eventuelle sikkerhedshændelser opbevares oplysningerne i en periode, der er nødvendig for at håndtere hændelserne.
Ved sagens afslutning opbevares oplysninger i 3 år plus det løbende år. Der vil dog kunne forekomme særlige tilfælde hvor sager skal opbevares længere. Disse sager vil blive gennemgået hvert år, for at vurdere grundlaget for fortsat opbevaring, og afslutningsvis slettes i overensstemmelse med gældende lovgivning og interne retningslinjer.
Versionering
Senest ændring d. 25-10-2024
- Whistleblowerordningen
Formål med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Whistleblowerordningen har til formål at sikre, at en whistleblower, hurtigt og fortroligt – og hvis ønsket - anonymt via en særlig, uafhængig og selvstændig kanal kan indberette overtrædelser eller potentielle overtrædelser med henblik på, at en uafhængig og selvstændig whistleblowerenhed vurderer, hvilke tiltag der er behov for.
Personoplysninger behandles i overensstemmelse med whistleblowerloven og whistleblowerdirektivet. Behandlingen af almindelige og følsomme personoplysninger er desuden også dækket af Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra c & art. 9, stk. 2, litra b og f.
Kategorier af personoplysninger
Behandling af personoplysninger i forbindelse med whistleblowerordningen omfatter:
Almindelige personoplysninger du som whistleblower indberetter, samt personoplysninger der er relevant for din henvendelse, som f.eks. navn, stilling og arbejdsmail på den medarbejder som en mulig henvendelse kan vedrøre.
Fortrolige personoplysninger du som whistleblower indberetter, samt personoplysninger der kræver behandling i forbindelse med din indberetning, som f.eks. straffeattester indhentet af TDC NET der vedrører de medarbejdere som indberetningen omhandler.
Følsomme personoplysninger du som whistleblower indberetter, samt personoplysninger der kræver behandling i forbindelse med din indberetning.
Modtagere eller kategorier af modtagere
Ved indberetning via whistleblowerordningen gøres dine personoplysninger tilgængelige for Advokatfirmaet Plesner, der agerer som databehandler for indberetninger modtaget via Whistleblower by Plesner.
Vedrører din indberetning en lovovertrædelse kan de oplysninger du indberetter, om dig eller en anden, videregives til politiet eller anden myndighed.
Hvor dine personoplysninger stammer fra?
TDC NET behandler personoplysninger der kommer direkte fra dig, når du kontakter os. Kræver din indberetning en nærmere undersøgelse kan TDC NET trække og behandle autogeneret oplysninger, og indhente personoplysninger fra tredjeparter, hvor det er relevant.
Opbevaring af dine personoplysninger
Indberetninger der viser sig grundløse afsluttes i ordningen straks, og slettes inden for 45 dage fra konstateringen af, at indberetningen måtte anses for grundløs.
Hvis der foretages anmeldelse til politiet eller til anden myndighed opbevares oplysningerne mindst så længe undersøgelsen foregår hos politiet/myndigheden.
Versionering
Senest ændring d. 23-10-2024
3. Dine rettigheder
TDC NET respekterer dine rettigheder, og de personoplysninger, du giver os, er dine. Du har ret til at få adgang til at korrigere, eksportere og frabede dig behandlingen af dine personoplysninger. Folk har forskellige behov for at beskytte deres personoplysninger. Vi gør os umage med at gøre det tydeligt, hvilke personoplysninger vi og vores partnere indsamler, så du har god mulighed for at benytte dig af dine rettigheder.
Ret til indsigt
Du ret til at få indsigt i de oplysninger vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. For at beskytte dine personoplysninger skal vi have din identitet bekræftet på en relevant måde, før vi giver dig adgang til dine oplysninger.
Ret til at korrigere
TDC NET sikrer, at dine personoplysninger er korrekte. I tilfælde, hvor du mener, at de er unøjagtige eller ufuldstændige, opfordrer vi dig til at kontakte os, så vi kan rette oplysningerne.
Vi har dog ret til at afvise din anmodning, hvis den er ubegrundet, eller hvis vi gentagne gange modtager ens anmodninger fra dig. I sådanne tilfælde forbeholder vi os retten til at pålægge et administrationsgebyr. Vi forbeholder os også retten til at afvise din anmodning, hvis den er formålsløs.
Du kan bede om at få rettet dine personoplysninger ved at kontakte vores Kundeservice. Alle anmodninger vil blive behandlet hurtigst muligt, og inden for en måned får du en bekræftelse på, at dine personoplysninger er blevet rettet, eller hvornår vi forventer, at det sker.
Ret til sletning
TDC NET har en slettepolitik for at sikre, at ingen personoplysninger gemmes længere end nødvendigt. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræder.
Du har ret til at få dine personoplysninger slettet, når:
- Personoplysningerne ikke længere er nødvendige (hvis du f.eks. ikke længere er kunde hos os, og vi dermed ikke længere har ret til at opbevare oplysningerne)
- Du ønsker at trække dit samtykke tilbage
- Behandlingen af personoplysninger ikke udføres i overensstemmelse med gældende ret
Du kan bede om at få slettet dine personoplysninger ved at kontakte vores Kundeservice. Vi behandler alle anmodninger hurtigst muligt, og inden for en måned får du en bekræftelse på, at dine oplysninger er blevet slettet, eller hvornår vi forventer, at det sker.
Ret til begrænsning af behandling
Du har ret til at få standset behandlingen af dine personoplysninger hvis:
- du mener, at personoplysningerne er forkerte. Vi standser behandlingen, indtil vi har fået bekræftet, at personoplysningerne er korrekte
- behandlingen er ulovlig. I stedet for at få slettet personoplysningerne, kan du få standset behandlingen
- vi ikke længere har brug for personoplysningerne for at kunne opfylde det oprindelige formål med behandlingen, men vi skal beholde oplysningerne for at kunne oprette, udøve eller forsvare juridiske krav
- du gør indsigelse mod behandlingen i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 21.
Hvis behandlingen af dine personoplysninger bliver begrænset, må vi kun opbevare personoplysningerne, og ikke behandle dem på anden måde end begrænsningen tillader.
Hvis du har fået begrænset behandlingen af dine personoplysninger, informerer vi dig, inden vi eventuelt ophæver begrænsningen af behandlingen.
Ret til dataportabilitet
Du har også ret til – i et struktureret, almindeligt og maskinlæsbart format – at modtage dine personoplysninger, når du selv har givet oplysningerne til os. Du kan også få overført oplysningerne til en anden leverandør.
Ret til indsigelse
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger, hvis behandlingen sker på baggrund af en interesseafvejning af vores og dine formål og hensyn.
Hvis indsigelsen er berettiget, vil vi begrænse behandlingen, som beskrevet nedenfor.
Du har også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger til direkte markedsføringsformål. Gør du indsigelse mod denne behandling må vi ikke længere behandle dine personoplysninger til dette formål.
Ret til at klage til en tilsynsmyndighed
Du har ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Tilsynsmyndigheden kan være Datatilsynet eller Erhvervsstyrelsen afhængigt af, hvilke typer personoplysninger, der er tale om.
Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk og Erhvervsstyrelsens kontaktoplysninger på www.erst.dk.
4. Hvordan passer vi på dine personoplysninger?
For at sikre at behandlingen af dine personoplysninger sker på en sikker måde, har vi implementeret et styringssystem for informationssikkerhed, der er baseret på best practice ISO27001 og Forsikring & Pension-standarden. Dette system omfatter styring, processer og andre administrative, tekniske og fysiske kontroller, der sikrer, at vores it-miljø er sikkert, både fra et fortroligheds-, integritets- og tilgængelighedsperspektiv.
Vi lægger også særlig vægt på de systemer og applikationer, der behandler dine personoplysninger. For hvert af disse systemer har vi særlige sikkerhedskrav og -kontroller.
Sikkerhedskravene og -kontrollerne gælder både hos os og hos vores underleverandører, så hele serviceforsyningskæden er sikret. Vi udfører revisioner og sikkerhedskontroller, fx sårbarheds- og penetrationstests, både på vores egne systemer og på systemer, der drives af vores underleverandører.
Nogle af vores services er også sikkerhedscertificeret og underlagt eksterne ISAE-revisioner.
De it-miljøer, systemer og applikationer, vi bruger til at levere kundeservice og produkter samt til opbevaring eller behandling af personoplysninger, er vurderet og designet, så de er så sikre som muligt.
5. Versionsstyring
Vi gennemgår løbende persondatameddelelsen og opdaterer den, hvis der sker ændringer i vores behandling af personoplysninger. Eventuelle ændringer vil blive offentliggjort her, og væsentlige ændringer meddeles også direkte til de registrerede.
Senest ændring d. 31-10-2024
Kontakt TDC NET
TDC NET er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du kan kontakte TDC NETs Privacy compliance afdeling på følgende:
TDC NET A/S,
CVR-nr. 40075267,
Teglholmsgade 1
2450 København SV
E-mail – compliance@tdcnet.dk
TDC NETs databeskyttelsesrådgiver
Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger kan du kontakte TDC NETs databeskyttelsesrådgiver på følgende kontaktoplysninger:
Bech-Bruun Advokatpartnerselskab
CVR nr.: 3853 8071
Langelinie Allé 35
2100 København Ø
Telefonnummer – 72 27 30 02
E-mail – dpo.tdcnet@bechbruun.com