Privatlivspolitik

1. Om denne privatlivspolitik 

TDC NET leverer kommunikationsinfrastruktur til hele Danmark. Vi udbygger og driver et fibernet, et kabel-tv net (COAX), det historiske kobbernet (DSL) og et mobilnet, som dækker en masse forskellige teknologier.

En lang række forskellige it- og telekommunikationsudbydere leverer internet og telefoni gennem vores net. Når du bruger en kommunikationstjeneste hos en udbyder som benytter TDC NETs infrastruktur, vil TDC NET derfor være nødt til at behandle dine personoplysninger for at kunne levere den pågældende tjeneste. På denne side finder du information om hvordan vi som dataansvarlig behandler dine oplysninger, og hvilke rettigheder du har.

2. Behandlingsaktiviteter 

3. Dine rettigheder

TDC NET respekterer dine rettigheder, og de personoplysninger, du giver os, er dine. Du har ret til at få adgang til at korrigere, eksportere og frabede dig behandlingen af dine personoplysninger. Folk har forskellige behov for at beskytte deres personoplysninger. Vi gør os umage med at gøre det tydeligt, hvilke personoplysninger vi og vores partnere indsamler, så du har god mulighed for at benytte dig af dine rettigheder.

Ret til indsigt

Du ret til at få indsigt i de oplysninger vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. For at beskytte dine personoplysninger skal vi have din identitet bekræftet på en relevant måde, før vi giver dig adgang til dine oplysninger.

Ret til at korrigere

TDC NET sikrer, at dine personoplysninger er korrekte. I tilfælde, hvor du mener, at de er unøjagtige eller ufuldstændige, opfordrer vi dig til at kontakte os, så vi kan rette oplysningerne.

Vi har dog ret til at afvise din anmodning, hvis den er ubegrundet, eller hvis vi gentagne gange modtager ens anmodninger fra dig. I sådanne tilfælde forbeholder vi os retten til at pålægge et administrationsgebyr. Vi forbeholder os også retten til at afvise din anmodning, hvis den er formålsløs.

Du kan bede om at få rettet dine personoplysninger ved at kontakte vores Kundeservice. Alle anmodninger vil blive behandlet hurtigst muligt, og inden for en måned får du en bekræftelse på, at dine personoplysninger er blevet rettet, eller hvornår vi forventer, at det sker.

Ret til sletning

TDC NET har en slettepolitik for at sikre, at ingen personoplysninger gemmes længere end nødvendigt. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræder.

Du har ret til at få dine personoplysninger slettet, når:

  • Personoplysningerne ikke længere er nødvendige (hvis du f.eks. ikke længere er kunde hos os, og vi dermed ikke længere har ret til at opbevare oplysningerne)
  • Du ønsker at trække dit samtykke tilbage
  • Behandlingen af personoplysninger ikke udføres i overensstemmelse med gældende ret

Du kan bede om at få slettet dine personoplysninger ved at kontakte vores Kundeservice. Vi behandler alle anmodninger hurtigst muligt, og inden for en måned får du en bekræftelse på, at dine oplysninger er blevet slettet, eller hvornår vi forventer, at det sker.

Ret til begrænsning af behandling

Du har ret til at få standset behandlingen af dine personoplysninger hvis:

  • du mener, at personoplysningerne er forkerte. Vi standser behandlingen, indtil vi har fået bekræftet, at personoplysningerne er korrekte
  • behandlingen er ulovlig. I stedet for at få slettet personoplysningerne, kan du få standset behandlingen
  • vi ikke længere har brug for personoplysningerne for at kunne opfylde det oprindelige formål med behandlingen, men vi skal beholde oplysningerne for at kunne oprette, udøve eller forsvare juridiske krav
  • du gør indsigelse mod behandlingen i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 21.

Hvis behandlingen af dine personoplysninger bliver begrænset, må vi kun opbevare personoplysningerne, og ikke behandle dem på anden måde end begrænsningen tillader.

Hvis du har fået begrænset behandlingen af dine personoplysninger, informerer vi dig, inden vi eventuelt ophæver begrænsningen af behandlingen.

Ret til dataportabilitet

Du har også ret til – i et struktureret, almindeligt og maskinlæsbart format – at modtage dine personoplysninger, når du selv har givet oplysningerne til os. Du kan også få overført oplysningerne til en anden leverandør.

Ret til indsigelse

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger, hvis behandlingen sker på baggrund af en interesseafvejning af vores og dine formål og hensyn.

Hvis indsigelsen er berettiget, vil vi begrænse behandlingen, som beskrevet nedenfor.

Du har også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger til direkte markedsføringsformål. Gør du indsigelse mod denne behandling må vi ikke længere behandle dine personoplysninger til dette formål.

Ret til at klage til en tilsynsmyndighed

Du har ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Tilsynsmyndigheden kan være Datatilsynet eller Erhvervsstyrelsen afhængigt af, hvilke typer personoplysninger, der er tale om.

Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk og Erhvervsstyrelsens kontaktoplysninger på www.erst.dk

4. Hvordan passer vi på dine personoplysninger?

For at sikre at behandlingen af dine personoplysninger sker på en sikker måde, har vi implementeret et styringssystem for informationssikkerhed, der er baseret på best practice ISO27001 og Forsikring & Pension-standarden. Dette system omfatter styring, processer og andre administrative, tekniske og fysiske kontroller, der sikrer, at vores it-miljø er sikkert, både fra et fortroligheds-, integritets- og tilgængelighedsperspektiv.

Vi lægger også særlig vægt på de systemer og applikationer, der behandler dine personoplysninger. For hvert af disse systemer har vi særlige sikkerhedskrav og -kontroller.

Sikkerhedskravene og -kontrollerne gælder både hos os og hos vores underleverandører, så hele serviceforsyningskæden er sikret. Vi udfører revisioner og sikkerhedskontroller, fx sårbarheds- og penetrationstests, både på vores egne systemer og på systemer, der drives af vores underleverandører.

Nogle af vores services er også sikkerhedscertificeret og underlagt eksterne ISAE-revisioner.

De it-miljøer, systemer og applikationer, vi bruger til at levere kundeservice og produkter samt til opbevaring eller behandling af personoplysninger, er vurderet og designet, så de er så sikre som muligt.

5. Versionsstyring

Vi gennemgår løbende persondatameddelelsen og opdaterer den, hvis der sker ændringer i vores behandling af personoplysninger. Eventuelle ændringer vil blive offentliggjort her, og væsentlige ændringer meddeles også direkte til de registrerede.

Senest ændring d. 31-10-2024

Kontakt TDC NET

TDC NET er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du kan kontakte TDC NETs Privacy compliance afdeling på følgende:

TDC NET A/S,

CVR-nr. 40075267,

Teglholmsgade 1

2450 København SV

E-mail – compliance@tdcnet.dk

TDC NETs databeskyttelsesrådgiver

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger kan du kontakte TDC NETs databeskyttelsesrådgiver på følgende kontaktoplysninger:

Bech-Bruun Advokatpartnerselskab

CVR nr.: 3853 8071

Langelinie Allé 35

2100 København Ø

Telefonnummer – 72 27 30 02

E-mail – dpo.tdcnet@bechbruun.com